Dag 5

16 augustus 2019 - Tisá, Tsjechië

Vandaag nog steeds niet gewend aan de keiharde matrassen beiden komen we gekreukeld uit bed, ik laat maar in het midden wie het meest in de kreukels ligt. Maar des al niet te min zijn we eerst gaan koffie drinken bij een hotel die we hebben ontdekt Hotel Ostrov een 4 sterren hotel/Restaurant midden in de boesboes daar hadden ze een heerlijk cheesecake met koffie. We hebben hierna een rit gepland door de Bohemische bossen naar Na Tokani. Hier aangeland in een heel klein dorpje zagen we een leuk terrasje voor een colaatje met huisgemaakte abrikozen gebak. We vonden dit zo'n leuk plekje dat we besloten er s'avonds te gaan eten. Maar eerst verder op weg naar Krasna Lipa. De wegen waren echte b wegen lekker slingerend bergje op en weer af. Tegen de avond terug gekeerd naar het restaurantje als voorgerecht schweine rillete  ik had dit nog nooit gegeten en ik vond het erg lekker. Daarna schnitzel met karttofelsalat en als dessert zelfgemaakte aardbeien ijs het was weer heerlijk. Vervolgens zijn we in de avondschemering terug naar ons hotel gereden en we hebben weer een prima dag achter de rug.

1. Margot Hoenderop:
    17 augustus 2019
    Echt genieten om zó met jullie mee te reizen!!! Wat een mooie landschappen en verrassende plaatsjes, en dan al dat heerlijke eten! Dat wordt dus flink / veel wandelen om op gewicht te blijven (hi hi), maar in zo'n mooi gebied is dat geen straf, denk ik.
  2. Loes:
    17 augustus 2019
    Wat ziet dat er lekker uit.