Voorbereidingen

10 augustus 2022 - Haarlem, Nederland

Het is nu woensdag 10 augustus de meeste boodschappen zijn gedaan en as vrijdag gaan we na 2 jaar weer op pad. In eerste instantie zouden we naar de Säksische Schweiz gaan het Panoramahotel geboekt, die op onze vorige reis gesloten was, richting Tjechie. En ergens mag het niet zo zijn breekt er brand uit in dit prachtige natuurgebied. Het bleef niet bij een klein brandje en nu een week later is de brand nog steeds niet onder controle. Ik met mijn COPD, is dit nou niet de beste omgeving om daar te vertoeven, dus vakantie geannuleerd en een nieuwe bestemming gezocht. Dat is Hotel Bognerhof in de omgeving van Tannheim geworden vlak over de Duitse grens en rechts van Liechtenstein in Oostenrijk in een klein plaatsje Bogen. We gaan langzaam rijdend in 2 dagen die kant op, ons eerste hotel is in Paderborn in Duitsland zo'n 400 km van Haarlem af. De volgende dag naar Würzburg dat is een ritje van 3,5 uur. De weersverwachting is natuurlijk hittegolf maar in mijn nieuwe Lexus ben ik natuurlijk van alle luxe voorzien inclusief airconditioning. Hopelijk reizen jullie weer met ons mee.