Dag 13

21 april 2024 - Montepulciano, Italië

Het is zondag en we gaan rustig aandoen vandaag eerst ontbijten dan douchen en dan rondtoeren. Het is zonnig weer, met een prachtige zonnetje in de zon voelt het als dik 20° heerlijk, tot nu toe boffen we zo met het weer al ruim 11 dagen zon met blauwe lucht. We zitten hier in Toscane en de natuur is als de ansichtkaarten prachtig jong groen blad of gewassen veel is te vroeg in bloei zoals de klaprozen. Het rond rijden op allerlei  wegen heerlijk en ondanks de navigatie rijden we regelmatig verkeerd en hebben we de mazzel dat of de weg gewoon stopt of de kiezelpaden veranderen in zandpaden en dat is dan toch een teken voor ons om toch maar terug te keren of we eindigen bij iemand op het erf. Al rijdend besloten we om te gaan lunchen en we zagen een restaurantje waar we makkelijk konden parkeren met een prachtig uitzicht. Toen we over het terras liepen werden we begroet door een man die meteen informeerde waar we vandaan kwamen en daarna meteen in het Nederlands verder sprak want hij had jaren in Nederland gewoond. Toen ik hem vroeg waar hij vandaan zei hij Haarlem nou ja dan ben je in het plaatsje La Torrita di Siena en dan kom je een oud Haarlemmer tegen. Hij was eigenaar van het Italiaanse restaurant Picollo bij de Grote Markt. Nou veel gepraat met elkaar in het Nederlands en bij hem geluncht. Daarna hebben we onze toer voort gezet en hebben bij de supermarkt boodschappen gedaan zodat we straks op de kamer wat eten en relaxen.

1. Margot Hoenderop:
    22 april 2024
    Wat een prachtig verhaal, zo'n ontmoeting. En dat tijdens een jaloersmakende reis!!!
    Nog heel veel plezier en mooie dagen toegewenst >
  2. Maud en Gertje:
    22 april 2024
    Wat bijzonder dat jullie iemand uit Haarlem in mooi Italie/ Toscane tegen zijn gekomen ha..ha.... lekker genieten en veel plezier.
  3. Yvonne:
    22 april 2024
    zo zie je maar weer hoe klein de wereld is leuk verhaal
  4. Marja Pool-Jacobs:
    22 april 2024
    Wat een leuke ontmoeting. En een heerlijke lunch zo te zien. Prachtig daar. Nog heerlijk genieten.
  5. Karin:
    22 april 2024
    Wat een geweldig verhaal zeg.
    Het lijkt wel alsof alles mooi op z'n plek valt tijdens deze vakantie voor jullie. Houden zo!
  6. Loes:
    22 april 2024
    Nederlander kom je overal op de wereld tegen, maar dan nog eentje uit Haarlem is wel heel bijzonder. Leuk hoor😃

Jouw reactie