Dag 13

24 augustus 2019 - Waldbüttelbrunn, Duitsland

Vandaag onze laatste luierdag en dan wordt het ook tegen de 30°. Vanochtend na het wakker worden naar het hotel aan de overkant (dit hotel bestaat uit 3 gebouwen 2 naast elkaar en 1 schuin aan de overkant) waar we ons lekkerste ontbijtbuffet van de gehele vakantie kregen. Er was zalm, vleeswaren, verscheidene kazen, eiergerechten wit/bruine broodjes croissants, fruit yoghurt etc etc. Heerlijke koffie en thee en je kon tot 11 uur ontbijten, je begrijpt het, we waren de laatste. Na een lekkere douche zijn we op stap gegaan om het plaatsje te verkennen het ligt aan de Main dus ook de restaurants en terrasjes. Maar hier is ook het zomerpaleis van de prins-bisschoppen van Würzburg gebouwd in 1680/1682 en rond het paleis was een erg grote tuin in rococo stijl. De beelden zijn erg weelderig en een prachtige vijver met waterornamenten. Na dit bezoek nog even het kerkje in geweest wat heerlijk koel was en straks een hapje eten.

We hebben in  het restaurant van het hotel gegeten vooraf crostini met tomaat, olijven pasta en zalmblokjes, vervolgens flammenkuche met cantarellen het was heerlijk en met koffie afgesloten. Het is nu 22.00 uur en 24° we gaan op bed nog even lezen en dan slapen.