Dag 10

21 augustus 2019 - Praag, Tsjechië

Na een redelijke nachtrust en lekker ontbijt waren we lui deze ochtend. Dus rustig  een douche gepakt en aan het eind van de ochtend werd het steeds zonniger. Plus na de heftige regenbuien van gisteravond was het niet meer zo drukkend warm 21°. Vanmiddag zouden we de Karelsburg gaan bezoeken en langs de Moldau wandelen om daarna de joods wijk Josefov te verkennen om te eindigen bij de Maisel Synagoge  waar een concert was waar stukken als Carmina Burina, de Bolero, stukje Porgy and Bess en een paar traditionele joods liederen ten gehoor werden gebracht. De kaartjes hadden we via internet gekocht. Er waren ongeveer 60 bezoekers en de synagoge had een prima akoestiek. Vanavond hebben we bij King Solomo het oudste kosher restaurant van Praag gegeten. Ik heb prima gegeten maar elders heb ik lekkerder gegeten, maar wel leuk om het een keer gedaan te hebben. Deze avond hebben we na een ritje met de metro afgesloten met nog een bakkie koffie op de hoek van ons hotel. Dit was onze laatste dag in Praag morgen gaan we eerst naar de tante van Mariska even buiten Praag op visite daarna rijden we door naar Pilsen om vanaf hier langzaam naar Duitsland af te zakken.

1. Marja Pool-Jacobs:
    21 augustus 2019
    Gebouwen genoeg om te bekijken. Morgen groetjes aan Milu. En een goede reis met hopelijk goede bedden.
  2. Sylvia:
    22 augustus 2019
    Succes met de terugreis. Veel plezier en mooie reismomenten nog samen 🌼