Dag 9

20 augustus 2019 - Praag, Tsjechië

Vandaag na redelijk geslapen te hebben, heerlijk ontbijtje te hebben gegeten, op naar de Praagse burcht. De weersvoorspelling gaf kans op regen aan dus jas mee, de tips hoe we de metro en tram moeten nemen en binnen  20 minuten waren we bij de burcht. De kathedraal en de gebouwen zijn prachtig en heel indrukwekkend maar de commercie verpest toch ook een aantal dingen ten eerste wat een hoeveelheid mensen. Een automaat waar je een muntstuk in doet en als je op de knop drukt gaat een bepaalde periode een led kaarsje branden, vreselijk om te zien. Maar verder de wachtwisseling is leuk om naar te kijken het rondlopen en de weg naar beneden met de prachtige uitzichten over Praag erg mooi. Vandaag ook een rondleiding gehad bij de nicht van Mariska, die werkzaam is als PA voor een van de hoogste bazen van een zeer grote internationale bank. Er was daar net een nieuw gebouw erbij gezet om alle 8000 werknemers bij elkaar te kunnen huisvesten.  Mooie architectuur met moderne kunst veel glas en een overdekte brug over de weg gebouwd die het oude en nieuwe gebouw met elkaar verbond. Bij Jacqueline haar werkplek was haar baas nog aan het werk dus hebben we ook met hem kennis gemaakt, een zeer vriendelijke Engelsman. Na de rondleiding van een uur zijn we naar een Italiaans restaurant vertrokken waar we weer heerlijk hebben gegeten. Na afloop was de regen losgebarsten dus we waren  blij dat we met de auto voor de deur werden afgezet.

1. Micaela:
    21 augustus 2019
    Ziet er super gezellig en lekker uit! Geniet er nog lekker van!
  2. Sylvia:
    21 augustus 2019
    Wat fijn om te zien dat jullie het zo leuk hebben!
  3. Karin:
    21 augustus 2019
    Jullie vermaken je uitstekend! En ook fijn dat Jacqueline jullie 'op sleeptouw' neemt naar plekken waar de gemiddelde toerist nooit zal komen.
  4. Maud en Gertje:
    21 augustus 2019
    Wij genieten van al die geweldige foto's, zo krijgen we wel een bijzondere indruk van al die pracht en praal van Praag