Dag 1

12 augustus 2019 - Laatzen, Duitsland

Vandaag zijn we rond 13.00 uur vertrokken uit Heemstede. In het begin was het regenachtig maar hoe verder we kwamen en zeker bij de Duitse grens hoe warmer en zonniger het weer was.  Na 2 uurtjes even een koffie en plas pauze op naar het plaatsje Laatzen. Zo rond half zes kwamen we in de buurt van ons hotel maar we werden geleid naar een soort van industriegebied zoiets als de Waarderpolder bekend om zijn milieustraat. De ene bouwmarkt en of warenhuis na de ander, Mariska zei al gaat dit wel goed zo. En mijn trouwe volgers weten al dat ik wel eens ergens anders terecht kan komen dan de bedoeling is. Maar daar kwam het bord met Hotel Bouzid erop dus we zaten goed denk je dan. En we zaten ook goed maar ik kon op geen enkele manier uit de foto's van hun website afleiden dat ons hotel midden op de Duitse Waarderpolder zat. Dus we hebben een prima bed en mooie ruime kamer erg vriendelijke hotelier tussen de bouwmarkten en hijskranen. Op onze kamer lagen kaartjes van restaurants in de nabije omgeving dus we hebben prima gegeten bij een Italiaan en we zijn nu terug op onze kamer om straks te gaan slapen en morgen na ons ontbijt op weg naar Tsjechië.