Dag 7

18 augustus 2019 - Praag, Tsjechië

We hadden beide erg slecht geslapen, de bedden bij dit hotel waren keihard en onze lijven kan dat niet meer verdragen. Dus waren we blij dat we naar het volgende hotel in Praag toe konden. Vanochtend na het ontbijt de tassen achter in de auto gegooid ,nou ik heb er twee die andere 10 waren van Mariska, en hop naar Praag. We hebben expres gekozen om niet via de snelweg te rijden maar via de dorpen dat houd ook in dat je door het dorp maar 50 km mag rijden, wat ik ook braaf deed maar als je uit het dorp bent mag je weer harder. Tomtom liet weten dat de snelheid weer 90 km was en ik zei nog tegen Mariska ik moet harder gaan rijden dus ik aan het optrekken, werden we door 2 politieagenten aan de kant gezet en kregen we te horen dat ik 64 reed waar 50 mocht dus bekeuring. Alle gegevens laten zien en 500kr boete is € 18,50, de bekeuringen zijn hier net zo goedkoop als alle andere dingen dus dat scheelt.  Vanmiddag kwamen we om 13.30 uur aan in Praag en het was 31° vreselijk benauwd. We verblijven nu 4 dagen in Hotel Merkur met een ruime kamer betere bedden we zitten 10 minuten lopen van het centrum dus we zijn er blij mee, bus en tram voor de deur, onze auto staat achter slot en grendel op een privé terrein om de hoek van het hotel. Door de warmte hebben we nog niet veel gedaan maar dat komt wel vanaf morgen. We hebben in ieder geval voor woensdagavond concertkaartjes gekocht van Bolero, Carmina Burana in de Maisel Synagoge nou ik laat me verrassen. Ook in Praag weer heerlijk gegeten.

1. Margot Hoenderop:
    19 augustus 2019
    Ziet er allemaal mooi en veelbelovend uit! Praag lacht jullie toe, genieten maar!!!
  2. Loes:
    19 augustus 2019
    Voor die prijs kun je je gaspedaal nog eens lekker intrappen.
  3. Karin:
    19 augustus 2019
    Kan jullie 't schelen... Zet het maar onder 'onverwachte vakantie-uitgaven'!