Dag 22

27 mei 2019 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vannacht slecht geslapen door het verkeerslawaai, dat is dan het nadeel van een hotel in het hartje van de duurste shopping wijk. Voordeel je stapt de deur uit (want we hebben kamer zonder ontbijt) loopt 10 stappen staat bij Starbucks voor koffie en een broodje. Maar bij het opendoen van de gordijnen en kijkend naar de overkant van de straat zie je om 9 uur een gigantische rij met mensen staan. Je kijkt nog eens goed, staan ze in de rij voor ontbijt, zeker 30 mensen staan in de regen en kou in de rij voor ontbijt, nou ja. Wij ons douchen en aankleden om koffie met een broodje te gaan halen bij Starbucks. Buiten is het winderig en koud 13 graden voor het eerst een jas aan. En ook wij in de rij bij Starbucks zo'n 25 man voor ons dus een kop koffie halen duurt zeker een uur, hopelijk geldt dit alleen voor de zondag maar ik betwijfel het. Alles wat met eten te maken heeft lijkt wel gehaald te worden. Een supermarkt is moeilijker te vinden dan een ontbijt/lunch/drinken/diner tent. We hebben vandaag onze 7 daagse Munipass gekocht dan kunnen we een week lang gebruik maken van de bus/metro/kabelbaan/trein kost $45 pp. Daar San Fransisco zo steil is kan je het haast niet belopen. Vandaag een willekeurige bus gepakt en tot het eindpunt blijven zitten kwamen we uit bij Parnassus Heights en hadden een prachtig uitzicht over dit gedeelte van de stad. Toen we terug kwamen naar Macys geweest daar heerlijk Italiaans geluncht bij de Cheese factory toen via Union Square nog even muziek geluisterd maar we hadden het koud waren moe en het was welletjes voor vandaag.

1. Karin:
    27 mei 2019
    Goed hoor dat jullie het 'camper verhaal ' achter je laten en de stad induiken. Er valt genoeg te zien en te beleven en met veel geduld ook een kopje koffie plus broodje te scoren. Hahahahahaaaaaaa