Dag 24

28 mei 2019 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag plan gemaakt om naar het westen van San Francisco te gaan met onze openbaar vervoer weekpas. En als je dan ergens uitstapt zonder dat je precies weet waar je bent kom je toch bijzondere gebouwen tegen zoals een schoolgebouw een prachtige koepel en daar tegenover een modern gebouw, San Francisco houdt van contrasten. We hebben ruim een uur met de bus gereisd buiten het centrum, we hebben gigantische schuin oplopende straten gezien waar je niet rechtop kan lopen. Prachtige kunstwerken in wijken waar aan je kan zien dat het geen welgestelde  buurt is, en dan in ene een prachtig geschilderd gebouw. Weer een stuk verder een prachtige kerk, perfect onderhouden. Opvallend zijn toch de hoeveelheid daklozen/verslaafden/verwarden mensen die je over de hele stadt ziet, met een zeer hoge concentratie in het centrum bij de duurste winkels. Blijkbaar worden ze niet weggejaagd, we vinden het al "normaal" dat een dakloze bij Starbucks de deur voor je openhoudt met een Starbucks koffie in de hand. In de omgeving van ons hotel, en we zitten in de dure buurt, liggen/staan zeker tientallen dakloze en vele verwarde mensen s'nachts hoor je ze schreeuwen in hun wanen. Vanochtend passeerde we een vrouw die haar broek uit deed en terplekke op straat plaste in dezelfde straat waar Hilton gevestigd is zoals ik al zei een stad van contrasten.

Vanmiddag kwamen we erachter dat de verbouwing bij het eethuisje naast ons hotel afgelopen is en ze al geopend waren, dus hebben we meteen uitgeprobeerd. Heerlijk Japans "Ramen menu" heet het hier noedels groenten en vlees in een bouillon.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Grada Timmer:
    29 mei 2019
    Mooi en ook beeldend verhaal!
    Wat zal het in Nl weer rustig slapen worden.....😊
  2. Mariska Pool:
    29 mei 2019
    Mooi zo de stad beschrijving. Die hebben jullie in de broekzak zitten aan het einde vsn de week
  3. Loes:
    29 mei 2019
    Mooi verhaal, niet alleen de highlights, maar de echte stad laten zien. Super😋
  4. Maud en Gertje:
    29 mei 2019
    Na zoveel mooie indrukken in San Francisco....een heerlijk Japans tussendoortje 👍🤗
  5. Karin:
    29 mei 2019
    Super dat jullie wat verder de stad leren kennen. Zit er in de komende avonden nog ergens een optreden of concertje aan te komen van een aanstormend artiest (dan kun je later zeggen dat je die nog live gezien hebt)? Haal in deze laatste dagen maar het maximale eruit wat erin zit: YEAH!